Par mums

Māmiņas ikdienas uzturā graudugus lieto par maz

"Fakts, ka tikai nedaudz vairāk kā puse māmiņas ikdienas ēdienkartē regulāri iekļauj graudaugus, liecina par nepietiekamu graudaugu lietošanu," pavēstīja Andis Brēmanis, Latvijas Diētas ārstu asociācijas vadītājs.

Tikai 56% māmiņu ikdienas ēdienkartē bērniem un ģimenei kopumā iekļauj graudaugus, liecina uzņēmuma Rīgas Dzirnavnieks un Māmiņu klubs veiktā aptauja. No aptaujātajām 33% atzina, ka graudaugus ikdienas ēdienkartē iekļauj ik pāris dienas, savukārt 10% - tikai aptuveni reizi nedēļā.

"Taču tieši ar graudaugu produktiem jāuzņem vidēji puse no dienā nepieciešamās enerģijas, jo tie ir pilnvērtīgs ogļhidrātu avots. Tāpat graudaugi dod zināmu artavu olbaltumvielu apgādē, ir vērtīgs vitamīnu un minerālvielu avots, kā arī satur daudz šķiedrvielas, kas savukārt veicina gremošanas procesu," sacīja A.Brēmanis. "Jāņem vērā, ka galvenais priekšnosacījums veselīgam uzturam ir daudzveidība. Proti, ēst var visu, taču sabalansējot proporcionāli Uztura piramīdas "likumiem"," norādīja asociācijas vadītājs.

Diētas ārsts arī uzsvēra, ka graudaugu produktiem ir arī zems tauku saturs, tādēļ lielais šķiedrvielu daudzums graudaugu produktos ļauj izjust sāta sajūtu, uzņemot mazāku kaloriju daudzumu. Turklāt, lietojot ikdienas uzturā pilngraudu izstrādājumus, piemēram, rudzu maizi vai auzu pārslu biezputru kā daļu no veselīgas ēdienkartes, ir iespējams izsargāties no daudzām hroniskām saslimšanām.

Kā informēja uzņēmuma Rīgas Dzirnavnieks pārstāve Anita Berķe, 96% no visām aptaujātajām māmiņām atzina, ka visbiežāk no graudaugiem pagatavotais ēdiens ir putras. "Savā ziņā tas izskaidro, kādēļ graudaugu ēdienus ikdienas uzturā lieto nepietiekami – jo tos pagatavo vienveidīgi, galvenokārt kā putras," atzina A.Berķe. "Tātad māmiņām un sabiedrībai kopumā ir jāskaidro ne vien par graudaugu nozīmi ikdienas ēdienkartē, bet arī par to, cik daudz un dažādos veidos graudaugus iespējams pagatavot," secināja uzņēmuma pārstāve.